به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
702 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
تفاوت اصلاح و پولبک چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

پولبک (pullback) که از آن به‌عنوان بوسه خداحافظی (Last Kiss) یاد می‌‌شود، به معنای آماده‌شدن قیمت برای ادامه روند صعودی یا نزولی خود به شکلی پرقدرت است. قیمت در پولبک، بعد از شکستن یک خط حمایت یا مقاومت مجدداً به آن برخورد می‌کند.

پولبک و اصلاح هر دو به معنای ایجاد موجی برخلاف موج اصلی است. اما پولبک کوتاه، جزئی و موقتی است، یعنی پولبک با حجم کمی صورت می‌گیرد. فرصتی برای خرید در روند صعودی، یا فروش در روند نزولی و اصلاح طولانی‌مدت و کلی است. اگر روند اصلی، صعودی و سطح شکسته شده مقاومت باشد، پولبک را تروبک (throw back) می‌‌نامند؛ در حالتی که روند نزولی بوده و شکست خط حمایت و برگشت به آن اتفاق بیفتد، آن را پولبک می‌‌گویند.

در حالت کلی می‌‌توان گفت، اصلاح بازار نشانه تغییر روند اصلی به‌صورت طولانی‌مدت و پولبک نشانه ادامه روند صعودی یا نزولی فعلی، به‌صورت قدرتمند است. نکته جالب و مهم دیگری که باید بدانید این است که به طور معمول، در اصلاح مقاومت‌های شکسته شده به حمایت و حمایت‌های شکسته شده به مقاومت تبدیل می‌‌شوند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...