به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
369 بازدید

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

عمق بازار Depth of Market (DOM) معیاری برای اندازه گیری عرضه و تقاضا برای دارایی‌های قابل معامله مانند اوراق بهادار، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیگر است. این اصطلاح بر اساس تعداد سفارشات خرید و فروش باز برای یک دارایی مشخص مانند یک سهام یا قرارداد آتی است. هر چه مقدار آن سفارشات بیشتر باشد، بازار عمیق‌تر یا نقدشونده‌تر در نظر گرفته می‌شود. عمق داده‌های بازار در بین عموم کاربران، به عنوان دفترچه سفارش نیز شناخته می‌شود زیرا شامل لیستی از سفارشات در حال انتظار برای یک اوراق بهادار یا یک رمزارز است. از داده‌های آن برای تعیین اینکه کدام تراکنش‌ها قابل پردازش هستند، استفاده می‌شود. داده‌های DOM در اکثر صرافی‌ها و کارگزاری‌های آنلاین به صورت رایگان یا با هزینه اندک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

عمق بازار معمولاً به صورت یک فهرست الکترونیکی از سفارش‌های خرید و فروش برجسته نشان داده می‌شود که بر اساس سطح قیمت سازمان‌دهی شده و در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شود تا فعالیت فعلی قیمتی آن را منعکس کند. اکثر صرافی‌ها و کارگزاری‌های آنلاین نوعی از نمایشگر DOM را به کاربران ارائه می‌دهند. این نمایش به کاربران امکان می‌دهد به جای بهترین گزینه‌های موجود، لیست کاملی از سفارشات خرید و فروش در انتظار اجرا را به همراه اندازه معامله مشاهده کنند.

  • عمق بازار (DOM) نشانگر میزان سود جاری در یک سهام یا دارایی دیگر است.
  • می‌توان آن را به عنوان سیگنالی جهت قیمت احتمالی سهام در نظر گرفت.
  • عمق بازار برای قضاوت در مورد زمان بهینه برای خرید یا فروش دارایی استفاده می‌شود.
به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...