به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
445 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
کلاهبرداری راگ پول (Rug Pull) در دنیای رمزارزها چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

معنای تحت‌الفظی راگ پول (Rug Pull) ، کشیدن فرش از زیر پای کسی است، به طوری که باعث سقوط وی شود. کلاهبرداری Rug Pull نوعی کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال است که طی آن، توسعه‌دهندگان یک پروژه در ابتدا قیمت توکن خود را پامپ می‌کنند و سپس، نقدینگی یا منابع مالی ذخیره‌شده در پروتکل را به سرقت می‌برند و سرمایه‌گذاران پروژه را با یک دارایی بی‌ارزش، رها می‌کنند. کلاهبرداری راگ پول که با نام کلاهبرداری خروج (exit scam) هم شناخته می‌شود، بیشتر در بخش امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، اتفاق می‌افتد.

سه نوع کلاهبرداری Rug Pull در دنیای کریپتو وجود دارد: سرقت و تخلیه نقدینگی، محدود کردن سفارش‌های فروش و دامپینگ.راگ پول 

در مقایسه با سایر انواع کلاهبرداری‌های راگ پول، تشخیص دامپینگ با استانداردهای موجود، دشوارتر است. در واقع، خرید و فروش یک ارز توسط توسعه‌دهندگان آن، در حالت کلی یک کار غیراخلاقی نیست. وقتی صحبت از کلاهبرداری Rug Pull از نوع دامپینگ به میان می‌آید، باید دید که توسعه‌دهنده چه مقدار از توکن‌های خود را با چه سرعتی فروخته است.

کلاهبرداری Rug Pull به دو صورت انجام می‌شود: هارد (Hard pulls) و سافت (soft pulls). کدگذاری درب‌های پشتی مخرب در قرارداد هوشمند توکن پروژه و همچنین، سرقت و تخلیه نقدینگی جزو راگ پول‌های هارد هستند، در حالی که دامپینگ یک دارایی در گروه راگ پول‌های سافت قرار می‌گیرد.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...