به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
432 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
پیشنهاد ارتقاء اتریوم (EIP) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

پیشنهاد ارتقاء Ethereum Improvement Proposal (EIP) زمینه را برای بروزرسانی غیرمتمرکز شبکه هموار کرده است. در واقع، EIP نسخه ای است که برای به روزرسانی یا افزودن ویژگی یا تغییر به شبکه اتریوم که به اتریوم منتقل شده است، طراحی شده است.

هر EIP به طور خلاصه دلیل ارائه خود و مشخصات فنی را ذکر و نظرات مختلف در مورد پیشنهاد را مستند میکند. اتریوم فضای بسیار مناسبی را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است تا بتوانند از طریق EIP پیشنهادهایی را ارائه دهند. این پیشنهادات در GitHub ثبت شده اند و تمام تغییرات آنها در دسترس همه توسعه دهندگان این سایت است. بنابراین، برنامه نویسان می توانند روند اجرای پیشنهادات را به راحتی دنبال کنند و از همه مهمتر ، این فرصت را دارند که در اجرای آن مشارکت کرده و نظرات خود را بیان کنند. به کارگیری گیت هاب این امکان را به کاربران این شبکه می دهد که قادر به دنبال نمودن فعالیت برنامه نویسان باشند .

- Standard Track EIP : این پروپوزال ها با هسته اصلی شبکه اتریوم ، پروتکل ها ، رابط های برنامه نویسی و استاندارد های ERC ارتباط دارند .

- Informational EIP : این نوع از پروپوزال ها مشکلات طراحی شبکه اتریوم را به نمایش می گذارند و دارای یک دستورالعمل یا اطلاعاتی به منظور اصلاح آن هستند .

- Meta EIP : ارائه‌ی این پروپوزال در ادامه‌ی تغییر در فرایندهای شبکه اتریوم صورت می گیرد ، این نوع از پروپوزال به Standard Track شباهت دارد .

نویسنده ، چندین ویرایشگر و برنامه نویسان هسته اصلی اتریوم به منظور تایید پروپوزال ها بسیار موثر هستند . فرآیندی که هر پروپوزال اگر رد نشود ، پشت سر می گذارد بدین صورت است : وضعیت هایی مانند فعال (Active) ، در دست اقدام (Work in Progress) ، پیش نویس (Draft) ، بازبینی (Last Call) ، مورد تایید قرار گرفته (Accepted) ، نهایی (Final) .

EIP حقیقتا فضایی را ایجاد نموده است که کلیه‌ی برنامه نویسان امکان مشارکت در حیطه‌ی ارتقای شبکه و برطرف نمودن مشکلات آن را داشته باشند و بتوانند نظرات خود را مطرح کنند . این فضا که به کمک گیت هاب محقق شده است ،  موجب گردیده که اتریوم امکان استفاده از توانایی های برنامه نویسان بیشتری را داشته باشد . البته باید دقت کرد که همیشه هم ساختار غیر متمرکز خوب نیست و امکان دارد هیچگاه توافقی صورت نگیرد ! به همین خاطر تعداد زیادی معتقدند که ویتالیک رهبر برنامه نویسان اتریوم است ؛ زیرا او در اجراسازی ایده ها و بهبود شبکه اتریوم نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرده است.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...