به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
368 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
چرا ورود و خروج بیت کوین از صرافی ها اهمیت دارد؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

یکی از پارامتر‌های تأثیرگذار بر نوسان قیمت ، ورود و خروج بیت کوین از صرافی ‌ها است. بازار رمزارز‌ها هنوز نوظهور است و به همین دلیل به نسبت دیگر بازارهای مالی بالغ، مارکت کپ (Market Cap) یا حجم بازار پایین‌تری دارد. به همین دلیل افراد یا مؤسساتی تحت عنوان نهنگ‌ها، که دارایی و سرمایه زیادی دارند، می‌‌توانند با حجم بالایی از خرید یا فروش بیت کوین یا دیگر رمزارزها، بر روند حرکتی قیمت تأثیر بگذارند. البته ایجاد تغییر در روند قیمتی بیت کوین با استفاده از این روش سخت‌تر از دیگر رمزارزها است؛ چراکه بیت کوین به عنوان پرچم‌دار این حوزه از حجم معاملاتی بیشتری برخوردار است و طبیعتاً دستکاری‌های قیمتی آن دشوارتر است.

ورودی خالص بیت کوین (Bitcoin) به صرافی‌ها برابر است با تعداد ورودی بیت کوین به صرافی‌ها منهای تعداد خروجی بیت کوین از صرافی‌ها. بنابراین اگر امروز 100 بیت کوین به صرافی‌ها وارد و 10 بیت کوین نیز از صرافی‌ها خارج شده باشد، ورودی خالص بیت کوین به صرافی ها 90 واحد مثبت است. گاهی نیز مقدار این پارامتر منفی است که نشان می‌دهد تعداد بیت کوین‌های خارج شده از صرافی‌ها بیشتر از تعداد بیت کوین‌های وارد شده به صرافی‌ها است.ورود و خروج بیت کوین از صرافی ها

افزایش تعداد بیت کوین‌های ورودی به صرافی‌ها عموماً یک سیگنال نزولی تلقی می‌شود؛ به‌خصوص اگر این تعداد زیاد نیز باشد. دلیل این مسئله این است که عموماً مؤسسات یا افرادی که تعداد زیادی Bitcoin نگه می‌دارند، زمانی به انتقال بیت کوین به صرافی‌ها اقدام می‌کنند که قصد دارند آنها را بفروشند.

برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ یعنی اگر پارامتر Bitcoin Exchange Net Flow مثبت باشد، به این معنی است که سرمایه‌گذاران، بیت کوین‌های خود را با هدف هولد بلند مدت به کیف پول‌های شخصی خود منتقل می‌کنند. بنابراین به رشد آن در آینده امیدوارند.

در مواردی نیز، هولدر‌های بیت کوین (Bitcoin Holders) به منظور فعالیت در بازار‌های مشتقه یا فیوچرز و کسب سود مقطعی به انتقال دارایی به صرافی‌ها اقدام می‌کنند که در چنین مواردی، نوسانات قیمتی آن کوین بسیار بیشتر می‌شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...