به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
508 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
استراتژی های معاملاتی برای ترید در بازار نزولی چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

1. قرار گرفتن در پوزیشن شورت یا فروش استقراضی

به قول معروف «روند دوست شما است». فروش استقراضی روشی است که می‌توان در آن با تشخیص جهت حرکت قیمت در بازار نزولی به سود برسید. اگر پیش‌بینی شما درست از آب در بیاید، به سود خواهید رسید. اما حتی در بازار نزولی هم ممکن است قیمت جهت خود را عوض کند و اگر تشخیصتان اشتباه باشد، ضرر خواهید کرد. به این ترتیب ترید در بازار نزولی نیز ممکن است.

2. یافتن فرصت مناسب برای ورود به پوزیشن

وقتی کاهش قیمت به 20% رسید، بازار نزولی به طور رسمی آغاز می‌شود. اگر به دنبال فرصت برای فروش استقراضی و استقرار در پوزیشن شورت هستید، همین‌جا فرصت خوبی است. با اینکه به احتمال زیاد کاهش قیمت ادامه دارد، اما مدت‌ آن معلوم نیست و اصلاً ممکن است روند بازار برگردد.

3. در فواصل زمانی منظم کسب سود کنید

جهت حرکت قیمت در یک بازار نزولی احتمالاً رو‌ به‌ پایین خواهد بود و چنین شرایطی فرصت مناسبی است تا بتوانید به طور منظم سود به جیب بزنید. اما مهم است به یاد داشته باشید که قیمت می‌تواند هر لحظه جهت حرکتش را حتی در بازاری نزولی تغییر دهد.

4. با استفاده از شاخص‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک معامله کنید

شاخصی مانند FSTE 100 سبدی از سهم‌های مختلف با بالاترین ارزش بازار است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا همان ETFs عملکرد یک بازار، شاخص یا صنعت را ردیابی می‌کنند. از آنجا که بازارهای نزولی از طرفین عرضه و تقاضا آغاز می‌شوند و به نوبۀ خود نیز بر شرایط اقتصادی تأثیرگذارند، لذا این شاخص‌ها فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران پدید می‌آورند تا از حرکات قیمت مشابه مورد‌انتظار بهره ببرند. طبیعتاً اگر حرکات قیمت بر خلاف انتظار پیش برود، زیان به بار خواهد آمد.

5. برای ترید در بازار نزولی از سفارش استاپ لاس استفاده کنید

سفارش حد ضرر یا همان استپ لاس دستورالعملی است که بر مبنای آن می‌توانید به صورت خودکار با رسیدن به قیمت خاص از پوزیشن معاملاتی خود خارج شوید. اگر در پوزیشن شورت قرار دارید، حد ضرر شما باید بالاتر از قیمتی باشد که در آن پوزیشن خود را آغاز کرده‌اید. این استراتژی مدیریت ریسک کمکتان می‌کند در صورتی که جریان بازار بر خلاف انتظارتان پیش برود، زیان کاهش یابد.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...