سندباکس از نوع “بازی برای کسب درآمد” است که فناوری بلاکچین، دیفای و توکنهای NFT را در یک متاورس سه بعدی ترکیب میکند. این بازی در سال 2011 در قالب یک بازی موبایل توسط شرکت پیکسول (Pixowl) منتشر شد و توانست بیش از 40 میلیون کاربر را جذب کند. توسعهدهندگان سندباکس در آخرین بازار صعودی به ارزهای رمزنگاری علاقه مند شدند و فهمیدند که میتوانند بازی موبایل خود را با تبدیل آیتمهای درون بازی به توکن NFT ارتقا دهند.
سندباکس یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان میتوانند به ساختوساز بپردازند، آیتمهای ساخته شده را به مالکیت خود درآورند و با خرید و فروش آن به کمک توکن SAND کسب درآمد کنند. این پلتفرم گیمینگ بر مبنای سه قابلیت اصلی پایهگذاری شده است که یک اکوسیستم گیمینگ جامع و کاربرپسند را ارائه میدهد. این محصولات Voxel Editor، Marketplace و Game Maker هستند.
آرتور مادرید و سباستین بورگت (بنیانگذاران شرکت بازی پیکسول) بازی سندباکس را توسعه دادهاند. آنها در سال 2018 تصمیم گرفتند پتانسیل ایجاد یک متاورس سه بعدی در بلاکچین را بررسی کنند. هدف آنها این بود که کاربران سازههای خود را به صورت NFT در اختیار داشته باشند و در حین انجام بازی پاداش کسب کنند. بازی جدید سندباکس در سال 2020 منتشر شد و به همراه اکسی اینفینیتی و دیسنترالند به یکی از سریعترین بازیهای در حال رشد اکوسیستم رمزنگاری تبدیل شد.
کاربران پلتفرم سندباکس میتوانند با استفاده از توکنهای NFT بلاکچین اتریوم، دنیای مجازی بسازند و همچنین آنها قادر به ایجاد و ساخت زمین هستند. گیمرها میتوانند آواتارهای خود را طراحی کنند تا به بازیها، محیطها و هابهای مختلف در متاورس سندباکس دسترسی داشته باشند.
سندباکس در نوامبر 2021 با کمک غول موبایل ژاپنی سافت بنک (SoftBank) مبلغ 93 میلیارد دلار سرمایه جمعآوری کرد. سندباکس با برندها و شرکتهای بزرگی مانند آتاری، بایننس، آدیداس، اسمورفها، DeadMau5 و باشگاه قایقرانی Bored Ape همکاری داشته است.