به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
2.8k بازدید
در مفاهیم پایه توسط (13.3k امتیاز)
نرخ درصدی سالانه (APR) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

APR یا Annual Percentage Rate راهی برای محاسبه هزینه کلی مبالغ قرض گرفته شده در یک سال است. APR از نرخ بهره دقیق تر است، زیرا که اغلب هزینه‌های اضافی که بدهکار هستید، مثل اصل وام را شامل میشود. APR برای مقایسه محصولات از یک نوع میتواند مفید باشد زیرا به شما نشان میدهد که یک وام یا کارت اعتباری به طور کل در یک سال چقدر هزینه دارد. اما APR همیشه همه‌ی هزینه‌ها را شامل نمیشود و اثرات بهره‌ی مرکب (بهره روی بهره و نه فقط بهره روی اصل پول قرض گرفته شده) را در نظر نمیگیرد. مقیاس‌های دیگر مثل بازده درصدی سالانه (APY) بهره‌ی مرکب را شامل میشود. APR معمولا برای کارت‌های اعتباری، وام‌های شخصی، وام ماشین و رهن استفاده میشود، در حالی که APY معمولا ضمیمه حساب‌های جاری و پس انداز است.

مثال: بعضی وام دهندگان برای وام‌های شخصی که در APR شامل میشوند، هزینه‌ی اضافی مثل مزد اولیه ضمیمه میکنند. دو وام با مقدار برابر و APR و مزد اولیه مشابه ممکن است یکسان به نظر برسند، اما روشی که وام‌دهنده مزد اولیه را وصول میکند، میتواند بر مقدار وام شما اثر بگذارد. گاهی مزد از مقدار وام کسر میشود و گاهی هم اینطور نیست.

برای مثال، یک وام 10.000 دلاری یک ساله با APR 7% و مزد 300 دلار به شما 10.000 دلاری که قرض کرده بودید را میدهد. اما وامی به همین اندازه با APR 7% و مزد 300 دلاری کسر شده از مقدار وام تنها به شما 9.700 دلار میدهد. مهم است که بدانید وام دهنده چگونه مزد را وصول میکند و مطمئن شوید مقداری را قرض میکنید که نیاز دارید.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...