به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
578 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
شاخص پوئل (Puell Multiple) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

شاخص پوئل یا PM ؛ توسط شخصی به نام دیوید پوئل (David Puell )  به وجود آمد که درآمد ماینرهای بیت‌کوین را نسبت به قیمت BTC بررسی می‌کند. به عبارتی مشخص می‌کند که چه زمانی ماینرها به منظور محاسبه سود به دست آمده از همکاری در شبکه بیت‌کوین، به صورت دسته جمعی، اقدام به فروش می‌کنند.

این شاخص با تقسیم میزان ارزش روزانه بیت‌کوین‌هایی که به تازگی ماین شدند بر ارزش روزانه بیت کوین با میانگین متحرک ۳۶۵ روز، محاسبه و به دست می‌آید. توجه به این نکته ضروری است که تمامی موارد موجود در این معادله به دلار محاسبه شده است. با استفاده از این شاخص می‌توان به این نکته پی برد که انجام فروش در چه سطحی، بیشترین سود را نصیب ماینرها خواهد کرد. هدف بیشتر این معیارها، که بر روی سرعت مقادیر موجود در زنجیره یا عدم وجود آن‌ها متمرکز شده‌اند، تعیین زمان یا کمیت دوره‌ها و بازه‌های بازار بیت کوین از نظر فاندامنتال است.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...