به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
844 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
انواع ایردراپ Airdrop چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

ایردراپ‌ها انواع مختلفی دارند. این اصطلاح غالبا به توکن‌های رایگانی که در ازای ثبت‌نام از طریق آدرس ایمیل به والت یک کاربر واریز می‌شوند، اتلاق می‌شود. اما این نوع تنها مدل ایردراپ رمز ارزی نیست.

ایردراپ استاندارد (Standard Airdrop)

این نوع همان مدلی است که توکن‌های رایگان را در ازای ثبت نام در یک خبرنامه یا چیزی مشابه، به کاربران اهدا می‌کند.

بانتی ایردراپ (Bounty Airdrop)

در بانتی ایردراپ با انجام یک کار ساده، توکن‌های رایگان دریافت می‌کنید. اغلب اوقات این کارها شامل ری‌توییت کردن یک توییت درباره پروژه مربوطه، انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام و تگ کردن چند تا از دوستان، یا عضویت در یک گروه تلگرامی است.

ایردراپ‌های اختصاصی

ایردراپ‌های از این دست منحصراً برای افرادی طراحی شده‌اند که سابقه خوبی در یک پروژه، وبسایت یا جامعه آن داشته باشند. مثلا، یونی سواپ در سال 2020 به کاربران وفادار خود 400 واحد توکن UNI اهدا کرد.

ایردراپ هارد فورک (Hard Fork Airdrop)

این نوع کمی متفاوت است. در زمان هارد فورک شدن یک کوین از بلاک چین اصلی خود، یک کوین جدید ساخته و به افراد دارای کوین اصلی مقدار برابری از آن داده می‌شود. شناخته‌شده‌ترین مثال این نوع، بیت کوین کش (BCH) است که در سال 2017 اتفاق افتاد: کاربرانی که BTC داشتند، برابر با مقدار دارایی خود رمز ارز BCH دریافت کردند.

هولدر ایردراپ (Holder Airdrop)

این ایردراپ‌ها مشابه هارد فورک‌ها بوده و در آن کاربرانی که دارای مقدار مشخصی از یک توکن هستند، رمز ارزهای جدید را دریافت می‌کنند. مثلا EOS و اتریوم، گاهی اوقات در هنگام ساخت یک پروژه جدید روی بلاک چین خود، توکن‌های رایگان اهدا می‌کنند. این توکن‌ها هارد فورک کوین اصلی نیستند، بلکه یک پروژه کاملا جدید شاخته‌شده روی پروتکل اتریوم یا EOS هستند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...