به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
691 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) در سال 2014 توسط گروهی از مهندسین، به عنوان زبانی انعطاف پذیر برای نوشتن قراردادهای هوشمند معرفی شد که شباهت زیادی به زبان های جاوااسکریپت و پایتون داشت.

در همان ابتدا به دلیل شفافیت و دقت بالا، سرعت، کارایی، امنیت، سازگاری با بلاک چین اتریوم و استفاده آسان، از این زبان برای نوشتن قراردادهای هوشمند و توسعه ماشین مجازی اتریوم(EVM) استفاده شد اما کاربرد های زبان سالیدیتی به اینجا ختم نمی شود. در واقع این زبان در پروژه های رای گیری، حراج، مزایده و کیف پول های چند امضایی نیز کاربرد بسیاری دارد. کاربرد این زبان به قدری زیاد است که حتی در بخش هایی از ارز دیجیتال ریپل نیز از این زبان استفاده شده است. پس اگر به زبان های برنامه نویسی از جمله(PHP)، (جاوااسکریپت) و زبان سالیدیتی تسلط پیدا کنید می توانید حتی به خلق یک ارز دیجیتال فکر کنید!

عمدتا زبان برنامه نویسی سالیدیتی برای نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده می شود. در واقع برای نوشتن این قراردادها می شود از دیگر زبان ها نیز استفاده کرد. در واقع این زبان برنامه نویسی شباهت زیادی به زبان های پایتون، زبان های C و حتی جاوااسکریپت دارد. به طوری که اگر شما قبلا با زبان های ++C یا #C کار کرده باشید، به سرعت می توانید زبان سالیدیتی را نیز یاد بگیرید اما در نظر داشته باشید که مفاهیم به کار برده شده در زبان سالیدیتی بسیار بیشتر و گسترده تر از زبان های C است.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...