به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
682 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
تغییرناپذیر (Immutability) در بلاکچین چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

تغییرناپذیری یکی از اصلی ترین خصوصیات بلاکچین است. تراکنش های غیرقابل تغییرباعث می شوند دستکاری ، جایگزینی یا جعل داده های ذخیره شده در شبکه برای هر نهادی (به عنوان مثال یک دولت یا شرکت) غیرممکن باشد. تغییرناپذیری درجه بالایی از یکپارچگی داده ها را امکان پذیر می کند.

در حالی که تغییرناپذیری یکی از مزایای اصلی بیت کوین و بلاکچین است ، داده های ذخیره شده در بلاکچین ها کاملاً در برابر آسیب پذیری ها مقاوم نیستند. اگر یک بازیگر مخرب بتواند اکثریت نرخ هش شبکه را جمع کند ، می تواند کنترل کامل شبکه را به دست بگیرد و داده های غیرقابل تغییر را در حمله ای به نام حمله 51٪ تغییر دهد.

اگر یک بلاک تغییر کند ، بلاک فعلی و بلاک های بعدی نامعتبر می شوند. بلاک های نامعتبر توسط نودهای شبکه رد می شوند. برای معتبر بودن باید دوباره استخراج شوند. به محض اضافه شدن بلاک های معامله در دفترکل ، هیچ ** نمی تواند آن را تغییر دهد. بنابراین ، هر کاربری در شبکه قادر به ویرایش ، حذف یا به روزرسانی آن نخواهد بود.

از آنجا که نودها در شبکه همیشه بلاک های معتبر جدیدی را اضافه می کنند ، هکر باید از شبکه پیشی بگیرد ،تا بتواند شبکه را دراختیار بگیرد و برای اینکار قدرت پردازش  بیشتری نیاز دارد. وقتی تعداد ماینر در شبکه بیشتر باشد ، قدرت پردازش توزیع می شود و هیچ ** قدرت اکثریت را ندارد. این امر منجر به ایجاد بلاکچین امن تر می شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...