به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
444 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

اثبات ظرفیت (PoC) ، الگوریتم اجماعی است که در بلاک چین استفاده می شود و به دستگاه های استخراج در شبکه امکان می دهد تا از فضای موجود هارددیسک خود برای تصمیم گیری در مورد استخراج و تأیید تراکنش ها استفاده کنند.

Proof-of-Capacity الگوریتم اجماعی است که در آن ماینرها برای شرکت در تأیید تراکنش ها، هارد دیسک های خود را «برنامه ریزی» می کنند. به عبارت دیگر، ماینرها قبل از شروع استخراج، راه حل های پازل استخراج را محاسبه و ذخیره می کنند.

برخی از راه حلها وجود دارد که سریعتر از راه حلهای دیگر بدست خواهد آمد و اینها راه حلهایی هستند که در دور اجماع انتخاب می شوند. به این ماینرها بلاک اعطا می شود و از این رو سکه های قابل استفاده به آنها تعلق می گیرد.

اثبات ظرفیت به جای استفاده از منابع محاسباتی ، از فضای موجود دیسک استفاده می کند.

این راه حل ها باید از قبل محاسبه شوند زیرا حل آنها در زمان واقعی بسیار پیچیده است. علاوه بر این، زمان بلوک واقعاً کوتاه است. به همین دلیل است که راه حل های الگوریتم هش باید قبل از آن ذخیره شوند.

راهی که یک ماینر قادر است شانس خود را برای برنده شدن در پاداش بلوک افزایش دهد ، این است که مطمئن شود بیشترین راه حل ذخیره شده بر روی هارد دیسک های خود را دارد.

اثبات ظرفیت به عنوان یکی از راه حل های جایگزین برای مسئله مصرف زیاد انرژی در سیستم های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) است.

PoC به جای تغییر مکرر اعداد در هدر بلوک و هش کردن  مانند سیستم PoW، با ذخیره لیستی از راه حل های ممکن در هارد دیسک دستگاه استخراج قبل از شروع فرایند استخراج کار می کند. هرچه هارد دیسک بزرگتر باشد ، راه حل احتمالی بیشتری را می توان در هارد ذخیره کرد .از این رو ماینر شانس بیشتری برای مطابقت با مقدار هش مورد نیاز از لیست خود دارد . در نتیجه شانس بیشتری برای کسب پاداش استخراج وجود دارد.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...