به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
393 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
سوزاندن توکن یا کوین (Coin or Token Burning) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سوزاندن توکن (Token Burning) به معنی حذف دائمی تعداد یا کل رمزارزهای موجود، از چرخه است. فرآیند سوزاندن توکن ها یا کوین ها در بازار رمزارزها بسیار رایج و کاربردی است.

سوزاندن توکن ها از طرف صاحبان توکن‌ها به صورت عمدی و به منظور حذف تعدادی از توکن‌ها از چرخه بازار صورت می‌گیرد

یکی از مهم ترین علت های سوزاندن توکن، افزایش ارزش آن است. همانند ارز های فیات، اگر عرضه ارزی کاهش یابد، ارزش آن افزایش می یابد. هر چه توکن کمتری برای فروش باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب سوزاندن توکن می شود، اشتباه برخی شرکت ها از تولید اضافه است. مثلا تتر به طور تصادفی 5 میلیارد دلار تتر ایجاد کرد که برای حفظ قیمت خود در یک دلار، مجبور به سوزاندن آنها شد. بایننس نیز گاهی برخی توکن های خود را سوزانده است.

سوزاندن رمزارز یعنی ارسال توکن یا کوین ها به آدرسی که قابل دسترس و کنترل توسط شخصی نیست. معمولا این آدرس باید یک آدرس نا معتبر باشد تا کاملا غیرقابل استفاده و کنترل شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...