به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
422 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
هارد فورک Hard Fork چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

هارد فورک یک تغییر اساسی در پروتکل شبکه است که باعث می‌شود بلوک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی معتبر شوند، یا بالعکس. یک هارد فورک نیاز به ارتقا همه گره‌ها یا کاربران به جدیدترین نسخه نرم افزار پروتکل دارد.

هارد فورک نسبت به سافت فورک پیچیده‌تر است؛ زیرا تغییرات قابل توجهی را در پروتکل اعمال می‌کند. این تغییرات آنقدر شدید است که منجر به ایجاد دو ارز رمزپایه متمایز می‌شود، که یکی بدون تغییر باقی می‌ماند و دیگری نسخه کاملاً جدید تغییر یافته است و پس از تقسیم، معاملات انجام شده در بلاکچین قبلی توسط زنجیره جدید قابل تشخیص نمی‌باشند. یکی از نمونه‌های شناخته شده هارد فورک در بیت‌ کوین، بیت کوین کش نام دارد.

هارد فورک زمانی رخ می‌دهد که گره‌های جدیدترین نسخه بلاکچین، دیگر نسخه (های) قدیمی بلاکچین را نپذیرند. افزودن یک قانون جدید به کد، اساساً یک فورک در بلاکچین ایجاد می‌کند. یک مسیر از بلاکچین جدید و بروز شده پیروی می‌کند و مسیر دیگر در مسیر قدیمی ادامه می‌یابد. به طور کلی، پس از مدت کوتاهی، آنهایی که در زنجیره قدیمی بودند متوجه می‌شوند که نسخه بلاکچین آنها منسوخ شده یا غیر مرتبط است و به سرعت به آخرین نسخه ارتقا می‌یابند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...