به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1.1k بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
آیا ارز دیجیتال تقلبی هم وجود دارد؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

بله، البته کلاهبرداری از این طریق نسبت به دو روش قبلی کمتر است زیرا ارزهای محدودی هستند که می‌توان از این روش برای آن‌ها استفاده کرد. می‌توان گفت اصلی‌ترین ارزی که نسخه تقلبی آن مخصوصا در بین ایرانیان زیاد شده است تتر یا همان دلار دیجیتال می‌باشد.

روش کلاهبرداری به این صورت است که تتر و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال از نوع توکن هستند. توکن‌ها بلاک‌چین مستقل ندارند و بر روی شبکه بلاک‌چین ارزهای دیگر ساخته می‌شوند. برای مثال تتر بر روی سه شبکه اتریوم، ترون و omni عرضه می‌شود. توکن‌ها را می‌توان با استفاده از روش‌هایی مانند قراردادهای هوشمند ایجاد کرد. افراد کلاهبردار بر روی شبکه‌های بلاک‌چین با استفاده از قرارداد هوشمند یک ارز دیجیتال جدید را ایجاد می‌کنند و نام آن را مانند تتر اصلی تنظیم می‌کنند. سپس این تترهای تقلبی را به جای تتر اصلی به فروش می‌رسانند. درواقع ارزی که شما دریافت می‌کنید سکه‌ی تقلبی نیست، شما دارید یک سکه واقعی و کاملا جدید را دریافت می‌کنید که هیچ ارزش خاصی ندارد اما به شما به نام تتر که هر واحد آن معادل یک دلار هست فروخته شده است.

از دو روش می‌توان اصلی یا تقلبی بودن ارز را تشخیص داد اما باید توجه داشته باشید که پیش از خرید ارز امکان تشخیص اصلی بودن یا نبودن آن وجود ندارد. به همین دلیل لازم است تا خرید خود را از صرافی‌ها و کانال‌های معتبر انجام دهید. یکی از روش‌ها این است که توکن تقلبی لوگو ندارد. اگر نام ارز مورد نظرتان را در اکسپلور بلاک‌چین سرچ کنید می‌بینید که فقط ارز اصلی لوگو دارد و سایر ارزها که نام مشابهی دارند بدون لوگو هستند. این ارزهای بدون لوگو همان ارزهای تقلبی هستند.

روش بعدی زمانی مشخص می‌شود که ارز وارد کیف پول شما شود. در بخش بالانس حساب که مقدار دلاری کیف پول شما را نشان می‌دهد، ارز دیجیتال تقلبی به دلیل اینکه ارزشی ندارد نشان داده نمی‌شود. درواقع شما چون ارزی که خریداری کرده اید تقلبی است و ارزشی ندارد به همین دلیل مقدار خاصی در بخش بالانس نمایش داده نمی‌شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...