به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
518 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
آیا شرکت‌هایی که در ازای دریافت ارز دیجیتال و دعوت از دوستان به کاربران سود می‌دهند کلاهبردار هستند؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

اکثرا بله. بسیاری از این شرکت‌ها از روش پانزی برای جلو بردن کار خود استفاده می‌کنند. روش پانزی به این صورت است که موسسه از شما می‌خواهد از طریق لینک معرفی یا همان ریفرال، دوستان و آشنایان خودتان را نیز وارد این طرح سوددهی کنید و در ازای دعوت هر نفر هم درصدی به شما داده می‌شود. اتفاقی که در اینجا رخ می‌دهد این است که موسسه در ابتدا تبلیغ زیادی برای طرح خود می‌کند و قطعا در چند ماه اول کاربران بسیار زیادی وارد این طرح می‌شوند. این شرکت با پولی که کاربران تازه‌ وارد به طرح وارد می‌کنند، سود کاربران قدیمی را پرداخت می‌کند. این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر تعداد کاربران جدید و پولی که آن‌ها وارد می‌کنند جواب‌گوی پرداخت سود به کاربران قدیمی نمی‌باشد. در اینجا موسسه تمام پول‌های مردم که در حسابش است را برداشته و ناپدید می‌شود. از آن جا که امکان پیگیری و شناسایی تراکنش در ارزهای دیجیتال ممکن نیست، در بسیاری از موارد امکان شناسایی کلاهبرداران وجود ندارد.

این نکته را توجه داشته باشید که مواردی مثل قرارداد هوشمند اتریوم و یا قرارداد هوشمند ترون که در ازای به دست آوردن سود معرفی می‌شوند هیچ ارتباطی با پروژه‌های ترون و اتریوم ندارند و روش‌های کلاهبرداری و پانزی هستند. متاسفانه در چند ماه گذشته چندین شرکت به نام همین برنامه‌ها و قراردادهای هوشمند و به اسم و اعتبار اتریوم و ترون مقدار قابل توجهی از دارایی مردم را به سرقت برده‌اند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...