به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
461 بازدید
در استخراج و ماینینگ توسط (13.3k امتیاز)
ویرایش شده توسط
هالوینگ - هاوینگ (Halving) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

هالوینگ - هاوینگ از کلمه انگلیسی half به معنی «نصف» می‌آید و به معنی نصف شده پاداش ماینرهای شبکه بلاکچینِ بیت‌کوین است.

میزان پاداش در شبکه بلاکچینِ بیت‌کوین در هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک یا تقریباً هر چهار سال یکبار نصف می‌شود. پاداش استخراج هر بلاک، زمانی که اولین بلاکِ بلاکچین یا همان جنسیس بلاک (Genesis Block)، توسط ساتوشی ناکاماتو استخراج شد، ۵۰ بیت‌کوین ارزش داشت که در سال‌ ۲۰۱۲ به ۲۵ بیت‌کوین و در سال ۲۰۱۶ به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش یافت.

هر بلاک بیت‌کوین حدود یک مگابایت اندازه دارد و برای ذخیره اطلاعات تراکنش بیت‌کوین استفاده می‌شود. به عنوان مثال وقتی A به  B پول می‌فرستد، این اطلاعات تراکنش در یک بلاک ذخیره می‌شود. ماینرهایی که از دستگاه‌های ماینینگ برای استخراج بلاک‌های جدید استفاده می‌کنند، پاداش تلاش‌های خود از طریق «پاداش بلاک» می‌گیرند. ماینر برنده با اضافه کردن پاداش خود به عنوان اولین معامله در بلاک بعدی، پاداش بلاک خود را مطالبه می‌کند. سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز یک مکانیزم مشابه برای پاداش ماینرها دارند.

تعداد کل بیت‌کوین‌هایی که استخراج خواهند شد ۲۱ میلیون است و هالوینگ - هاوینگ تا زمانی که ۲۱ میلیون بیت‌کوین استخراج شوند ادامه می‌یابد. اگرچه زمان استخراج آخرین بیت‌کوین هنوز مشخص نیست، اما بر اساس سیستم پاداش‌دهی کنونی انتظار می‌رود که در سال ۲۱۴۰ آخرین بلاک بیت‌کوین کشف شود.

بر اساس اصل اقتصاد رمزنگاری با کاهش بیت‌کوین‌هایی که به عنوان پاداش بلاک اعطا می‌شود، با گذشت زمان، بیت‌کوین جدید کمتری در دسترس خواهد بود و این باعث می‌شود قیمت بیت‌کوین بالا نگه داشته شود. بعد از ۶۴ تکرار نصف پاداش بلوک، در نهایت صفر می‌شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...