به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
441 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
اگر رمزارزهای خود را به یک آدرس کیف‌پول اشتباهی ارسال کنم چه میشود؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

بسته با صرافی‌ رمزارزی که از استفاده می‌کنید، معمولا با رویکرد‌های متفاوتی روبرو خواهید شد.

برخی پلتفرم‌های مبادله‌ی رمزارزی با دریافت کارمزد، خدماتی از جمله بازیابی دارایی‌های رمزارزی بین زنجیره‌ای(Cross-Chain Recovery) در اختیار کاربران خود قرار دهند، برخی صرافی‌ها قادر نیستند که پس از انجام یک تراکنش و انتقال رمزارز، به شما کمک کنند. در رابطه با این موضوع، نگاهی به سیاست‌های دو صرافی بزرگ خواهیم داشت.

صرافی رمزارزی بایننس(Binance) که از لحاظ میزان حجم مبادله در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان محسوب می‌شود. این صرافی به کاربران خود هشدار می‌دهد که در صورت رخ دادن چنین سناریویی، «هیچ اطلاعاتی در رابطه با مالک کیف‌پول رمزارزی ندارد و نمی‌تواند در بازپس‌گیری رمزارزها به شما کمک کند». تنها راه این است که در صورت شناخت مالک آدرس کیف‌پول، با او ارتباط برقرار کرده و درخواست بازگشت وجه نمایید.

با این حال، صرافی رمزارزی OKEx رویکرد متفاوتی در رابطه با این موضوع دارد. علاوه بر اینکه صرافی مذکور از کاربران خود می‌خواهد که چندین مرتبه آدرس مربوط به مقصد را چک کنند، اعلام نموده که در صورت بروز چنین اشتباهاتی، سعی می‌کند به کاربران خود کمک کند. این صرافی اعلام نموده که «ما قول می‌دهیم در زمینه‌ی بازیابی دارایی‌ها به کاربران خود کمک کنیم. کاری که حتی بسیاری از صرافی‌های رمزارزی دیگر آن را غیر ممکن می‌دانند».

به دلیل سیاست‌های متفاوت هر صرافی رمزارزی، باید این دو نکته‌ی ساده را همیشه به یاد داشته باشید. اولا، از آنجایی که آدرس‌های کیف‌پول رمزارزی معمولا رشته‌های از اعداد و حروف هستند و ممکن است در زمات وارد کردن آن‌ها دچار خطا شوید، آدرس‌های مربوط به کیف‌پول مقصد را به جای تایپ کردن، کپی کنید. ثانیا، همیشه قبل از فشردن کلید «ارسال»، آدرس مورد نظر را چندین مرتبه چک نمایید.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...